Mi az, Oroszországban találták ki, Fehéroroszországban tesztelik, de Brit Virgin Szigeteken működik és Dubaion keresztül lehet megvenni úgy hogy Gambiába utalod a pénzt?

Hónapok óta terjed az interneten az új befektetési őrület a Sky Way Capital vagy Skyway Capital (ők sem tudják eldönteni hogyan írják, ezért felváltva használják a nevet).

Ez egy húrvasút, amit a jövő közlekedési rendszereként reklámoznak. Rengeteg anyag érhető el az interneten róla és mivel egy bőkezű MLM-el van megtolva, sokan döntenek a reklámozása mellett.

Állításuk szerint, aki most vásárol részvényeket, rendkívül olcsón a későbbi kibocsájtási ár töredékéért tud hozzájutni, amivel gigantikus, akár több ezer százalékos hasznost tud elérni.

Annyira biztosak a dolgukban, hogy ingyen is osztogatnak részvényeket! (ez komoly) Aki regisztrál a weboldalukon, máris kap 100 részvényt.

Vannak fent videók a tesztelési területről, a készülő kabinokról, kiállításról, a tervezőkről. Elsőre egész hitelesnek tűnik, leszámítva azt, hogy egy centit nem ment még a vonat és a cég financiális hátteréről semmilyen nemű bizonyíték nincsen a leendő befektetők elé tárva.

Ez pont olyan, mint ha egy marsi űrutazással foglalkozó cég részvényeit kezdenék el árulni. Először meg kellene tennie legalább pár kilométert sikeresen, hogy beszélni lehessen tőzsdei bevezetésről.

Figyeld a kezem mert csalok – Sajnos pont a sok tényszerű videó, kép, interjú, sajtómegjelenés miatt tűnik úgy mintha egy valódi befektetési lehetőség volna.  

Az, hogy kint voltak vele egy kiállításon, van egy félkész teszt pálya és jelent meg róla pár videó még nem egyenértékű azzal, hogy egy jó és valóban működő befektetésről van szó.

Ezek valójában csak külsőségek, semmi több. Az igazán fontos dolgok a háttérben vannak.

Hosszasan lehetne pro-kontra sorolni a jövő utazási lehetőségének a létjogosultságát és azt, hogy miért és hogyan fog milliárdokat termelni minden tulajdonosának (persze dollárban). De mégse teszem, mert nem fontos. Ugyanis ez egy befektetés, ezért kezeljük is ennek megfelelően.

Nézzünk inkább a színfalak mögé, félretéve a mézes-mázas mesét, mi is fog történni a pénzünkkel.

3 nagyon egyszerű kérdésre keresem a választ:

  1. Kinek adom oda a pénzt?
  2. Milyen felügyelet alatt áll? Ki szabályozza a működését?
  3. Mi a biztosítékom arra, hogy visszakapom?

 

  1. Kinek adom oda a pénzt?

“Kövesd a pénz útját”

Ez volt a főügyész irányelve, amikor az olasz maffiának megkezdték a felszámolását. Ugyanis minden más csak körítés, duma, figyelemelterelés. A legfontosabb, hogy kinek adod oda valójában a pénzt és megbízhatsz-e benne.

A weboldalon és több helyen is egy angol cégre hivatkoznak (ami el van tiltva a részvények értékesítésétől lásd lentebb), amikor regisztrálunk el lehet olvasni az általános szerződési feltételeket. Itt részletesen le van írva, hogy valójában egy Britt Virgin Szigeteken regisztrált cég részvényeit árulják: ERSS – Eurasian Rail Skyway Systems Holding Ltd.

skyway capital csalás

Miután beregisztráltam, megkerestem, hogy konkrétan kinek a nevén van a bankszámla, amire utalni kell. Sikeresen átvergődtem magam a szükséges felületen és végül sikerült megkapnom a számlát, amin az utalási adatok vannak.

Innentől kifejezetten bizarra vált a történet.

skyway csalás 2

  1. Az általános szerződési feltételekben egy brit virgin szigeteki cég van megjelölve, itt már újból egy angol van, de csak említve a bal felső sarokban. Ez megint egy teljesen új cég: Firts Skyway Invest Group Limited
  2. A pénzt Dubaiba kell utalni a Mashreq Bankba
  3. A fogadó fél azaz a számla tulajdonosa nem a Skyway Capital vagy valamelyik permutációja, hanem a MarVinPayments Limited. Nem ismered? Biztos azért mert nem a Szubszaharai Afrikában laksz. A prominens pénzintézet Gambiában van regisztrálva. Ennél többet nem is lehet megtudni az afrikai pénzintézetről még a saját weboldalán se. Ajánlanak még egy pár hasonló magasa hozamú befektetést pl. heti 1,3%. Úgy látszik ez a bank kifejezetten a nagy lehetőségek bankja. De inkább ne hívjuk banknak mert eleve benne sincs a nevébe.marvinbank1
  4. Hogyan fogják azonosítani az utalásomat? Rejtély! Nem kérik, hogy adjak meg azonosítót a megjegyzésbe, egyszerűen csak utaljam be.
  5. Milyen jogcímen? Dokumentum menedzsment és transzfer, jogi szolgáltatás. Tehát nem részvény vásárlás, semmi konkrétum, csak egy semmitmondó megjelölés.

Azért kértem ki a banki utalási adatokat mert ott lehet csak látni ennyire nyersen a pontos címeket. Van még sok más online vagy bankkártyás fizetési rendszer, ami anonim és átláthatatlan, végül pedig ugyanoda kerül a pénz.

Összefoglalva: Ez egy orosz találmány, amit Fehéroroszországban tesztelnek, de a cég Angliában van bejegyezve, viszont egy brit virgin szigeteki cég részvényeit árulják, amit egy dubai bankon keresztül egy gambiai pénzintézet nevére kell utalni, akik jogi szolgáltatásként adják el.

 

         2. Milyen felügyelet alatt áll? Ki szabályozza a működését?

Értékpapír kibocsájtást a világ bármely országában törvények szabályozzák. (Gambiában lehet nem). A szabályozott folyamatnak azért kell a pénzügyi felügyeletek ellenőrzése alatt zajlania, hogy ne tudjon minden bikka makka cég visszaélni a nyilvános részvény vagy kötvénykibocsájtás által nyújtott pénzszerzési lehetőségével.

A szabályozások biztonságot jelentenek a befektetőknek, akik nem tudják pontosan felmérni a folyamattal járó kockázatokat.

Hosszan keresgéltem a cégcsoport neveire, hátha valakinek van az EU-ban vagy bárhol befektetési szolgáltatásra engedélye, de nem találtam. Segítséget kértem a feleségemtől, aki orosz származású, de a projekt szülőhazájában sem rendelkezik jogosultsággal.

Ellenben:

Litvániában már a nemzeti bank betiltotta a népszerűsítését és illegális tevékenységnek minősítette. Az említett cégnek nincsen jogosultsága részvényeket árulni és fennáll a teljes tőkevesztés lehetősége.

Az egész EU-ban igaz az, ha egy befektetési vállalkozásnak megvan az engedélye, az egész EU területén működhet. Ha nincs, akkor sehol sem.

lietuvos1

http://www.fsma.be/~/media/Files/press/2014/09/2014-09-18_euroasianrailskywaysystems.ashx?la=en

     

       3. Mi a biztosítékom arra, hogy visszakapom?

Úgy érted a gambiai cégnek a számlájáról?

A brit virgin szigeteki offshore cég részvényét?

A cég saját maga által fenntartott belső piacon?

Úgy hogy az EU-ban nincs is engedélyük?

Sőt, be is vannak tiltva.

Nem hiszem, hogy ezt tovább kell ragozni.

 

A Sky Way egy ügyesen kimunkált csalás, mivel számtalan látszólag bizonyító erejű “tényt” sorakoztat fel maga mellett, amitől a hozzá nem értők eladják és megveszik. Végig a külsőségekre összpontosít és a történetet adja el irreálisan magas hozamígérettel. 

Érdekes, hogy az összes nagy csalás a kisbefektetőknek akar kedvezni. Mert jóindulatúak és szeretnék közösségi kézben tudni ezt a fontos projektet, A végén persze mindig a kisbefektetők buknak. Fortress, Questor…

Az egész történetben rettenetesen disszonáns, hogy már aláírt szerződésekre hivatkoznak, mégis banki hitel, nagy befektetők, angyal befektetők helyett inkább pár dolláros befektetésekből gyűjtögetik össze.

Óriási, több ezer százalékos hozamlehetőséggel csábítanak, de miért is van szükség ilyen nagy szavakra, ha ennyire biztosak benne?

Soha nem lehetett még ilyen olcsón hitelt felvenni, az EU simán ad támogatásokat is, de ők mégis a kisbefektetők gyűjtenek pénzt.

skyway5

Azt írják, hogy 350 millió dollárra van szükségük. Egy életképes projektre, ami több milliárd dollár értékű, könnyedén kapnának ennyi pénzt. Ez a teljes szerződési összegeknek csak a 0,2%-a.

Van példa óriási sikertörténetekre, de ezek sokkal inkább kivételek, ami erősítik a szabályt, hogy tömegek nem fognak pár dollárbefektetésből milliárdosak lenni.

Összefoglalva:

Ez egy új orosz tömegközlekedési találmány, ami még nem tett meg egy centit se, de Fehéroroszországban már építik a tesztpályát. A cég Angliában van bejegyezve, viszont egy brit virgin szigeteki cég részvényeit árulják, amit egy dubai bankon keresztül egy gambiai pénzintézet nevére kell utalni, akik jogi szolgáltatásként adják el. Engedély nincs, de az EU egyik országában már be van tiltva.

Ezek után kérdés még, hogy érdemes-e beszállni?